úterý 6. srpna 2013

Přečteno: Železný král - Julie Kagawa

- série Férie
- 368 stran
- vydalo nakladatelství Knižní Klub
- 1.vydání
- víly, kouzelný svět

První díl skvěle hodnocené „young adult“ série s nádechem fantasy. Život šestnáctileté Meghan Chaseové se převrátí naruby, když se dozví, že jejího malého bratra unesly podivné bytosti do kouzelné země Férie. Během záchranné mise se ukáže, že Meghan je dcerou mocného Letního krále a ona samotná je pro mnoho obyvatel říše cennou trofejí. Ve snaze najít bratra se spojí s Ashem, zimním princem a svým nepřítelem, jehož chladná krása, statečnost a skrývaná zranitelnost jsou Meghan čím dál méně lhostejné…

Moje zhodnocení: SPOILERY!
Tato kniha je první z mých knižních restů, což je projekt ve kterém představíte knihy, které stále odkládáte, nemáte čas je číst a nebo se vám do nich zrovna nechce.
Já jsem Železného krále odkládala velmi dlouhou dobu. Nějak mě stále nelákal. Nakonec jsme se překonala a do knihy se pustila.
Námět je netradiční a to je velké plus. Ovšem hlavní hrdinka Meghan mi vůbec nesedla. Je to naivka a její neustále se omýlající vzdychání nad bratrem,  který se dostal do kouzelné říše a místo něj se objevil podvrženec, mi lezlo na nervy a její proslovy byly místy už ohrané. Možná proto jsem knihu tak dlouho četla.
Trochu rozptýlení přišlo, když se objevil Meghanin kamarád Robbie, z kterého se vyklubala víla nebo snad vílák.??=D To mě vždy dokáže rozesmát.
Kniha se docela rozjela až po prvních 100 stranách. Meghan se dostala do kouzelného světa Kdesikdys, zjistila, že je princeznou a samozřejmě je i víla. To vše bylo předvídatelné, již ze začátku.
Dobrým tahem bylo přivedení temného a smrtícího prince Ashe, to bylo pozitivum, no minimálně tam  nebyla nuda.
Samozřejmě princátko vyměklo a zamilovalo se do Meghan, velká láska.
Robbie, kterému se v Kdesikdys přezdívalo Puk má v jednu chvíli namále a musí Megh udržet naživu. Po incidentu se Megh ocitá osamocená uprostřed dravých lesů a jejím novým přítelem a průvodcem se stává kocour Grimalkien.
Megh má před sebou velmi těžký úkol, mocný král Mechano, se snaží Kdesikdys obsadit a vládnout. Jako jeden z mála je odolný vůči železu, které je pro víly smrtelné. Jeho věrný kůň Oceloř mu v jeho záměru pomáhá. Oceloř se mi v příběhu velmi líbil!
Poté Megh přiběhne na pomoc Ash a začíná jejich románek, Ash je usmrcen a na Meghan zbývá zabít krále Mechana a zachránit Kdesikdys, podaří se jí to a je Ash opravdu mrtvý? A co Grimalkien – přítel či nepřítel?


Kniha se četla celkem dobře. Druhý díl jsem prozatím neměla možnost si pořídit. Bohužel není jistě zda bude série pokračovat. Nakladatelství Knižní klub, sérii prozatím ukončilo z důvodu malé výtěžnosti. Zda bude série dovydána se momentálně řeší..

Obálky této série jsou celkem zdařilé..

Žádné komentáře:

Okomentovat