středa 30. října 2013

Warrior aneb nezapomenutelný film!!

Je to už něco přes měsíc, co jsme zase jednou takhle seděly s kamarádkou Lili v kavárně a kecaly. Kromě obvyklých témat rodina, škola, blbý svět, Supernatural jsme se bavily i o filmech. A tehdy se to stalo. Lili mi doporučila hned dva super super super filmy: Drive a Warrior. Na oba jsem byla velmi zvědavá, sice mě u W trochu odrazovalo prostředí. Přece jen zápasení v ringu (kleci) moc neholduji, ale přes prvotní averzi jsem to zkusila. Warrior se teď stal mým každodenním večerníčkem. Každý den si projíždím své oblíbené scény a že je jich požehnaně. 

O čem že Warrior je?
Tento film je hlavně o rozbité rodině. Dva znesváření bratři, otec si rád přihne a matka je mrtvá. Krásné drama. Tommy (poznamenaný válkou a smrtí matky) zatrpkl a nikdy neodpustil bratrovi, že neodešel s ním a s matkou od otce pryč. Po smrti svého bratra ve zbroji dezertoval, navrátil se domů žádat otce o pomoc při návratu do zápasů. Ovšem více není schopný otci nabídnout.
Oproti tomu Brendan se stal učitelem, vzal si svou životní lásku, kvůli které odmítl odejít a mají spolu dvě dcery. Řeší problém s hypotékou, ta ho také přivede zpět do ringu. 
Oba bratři neskrývají svou averzi vůči otci, který sice už přestal pít, ale v mládí jim hodně  ublížil.
Co osud nechce, oba bratři se přihlásí do Sparty - velké soutěži ve smíšených bojových uměních, kde vítěz bere vše, tedy odměnu 5 milionů dolarů.
 Tommy chce vyhrát hlavní cenu pro rodinu svého padlého přítele, Brendan pro záchranu svého domova. Oba tedy mají velkou motivaci se do souboje vrhnou po hlavě.
Zatvrzelý a nepřístupný Tommy porušuje snad veškerá pravidla soutěže, ale své soupeře válcuje bez soucitu.
Brendan nevyniká ani tak svou silou jako spíše kuráží a velkou motivací. 
Nastane okamžik kdy proti sobě bratři stanou v ringu, aby si pěstmi vyrovnaly staré křivdy.

Herecké obsazení:
Myslím, že hlavní podíl na tomto skvěle udělaném filmu má Tommy, on byl pro mě právě tím Válečníkem (Warrior). Úžasně tuto úlohu zvládl britský herec Tom Hardy. Hardy mě dokonale pobláznil. Vyhledávám teď výhradně filmy s ním a že je jich požehnaně, jen útržek z těch nejlepších: Země bez zákona, Tohle je válka,  Počátek, RocknRolla, Temný rytíř povstal a spousta dalších.
Hardy mě doslova učaroval! Jeho nejlepší herecký výkon pro mě bude vždy Warrior.


Brandena Conlona si střihl herec Joel Edgerton, který je znám třeba z filmů: Sejmi eso, Král Artuš,30 minut do půlnoci a v neposlední řadě si střihl roli ve Velkém Gatsbym. 
Popravdě tento herec mi do shlédnutí W nic neříkal.


Ve filmu se objevuji i Nick Nolte coby "střízlivý" otec, Jennifer Morrison v roli manželky Brendena -  známá ze seriálu Once Upon a Time a také Frank Grillo ( Nick Sevrin z Prison Break) coby Brendanův trenér.

Velmi dobře obsazený film, velmi dobré herecké výkony a velmi zajímavé téma. To vše Warrior nabízí.
Dojemné okamžiky, které dokáží přivolat i nějakou tu slzu..Vlastní zkušenost..

Český dabing k tomuto filmu je naprosto skvělý, jsem s ním velmi spokojená. Přece jen mi to nedá a chci se podívat v originále, který na mě už v počítači čeká.

Musím uznat, že se soundtrackem nejsem zas až tak moc spokojená, ale k filmu se hodí. Jediná "melodie", která se mi výrazně zaryla do srdce je upravená verze skladby od Beethovena.

Všem, kteří se někdy nad Warriorem pozastavili v televizním programu, velmi doporučuji tento film shlédnout. Toto dvou a půl hodinové drama rozhodně stojí za naši pozornost.












Přidávám i svou oblíbenou skladbu:

A také jsem objevila velmi pěkné video o tréninku Hardyho před natáčením:
Tom Hardy - Becoming a Warrior


Hodnocení na Csfd.cz

Dnes jsem opět poněkud odskočila od tématu, ale vězte, že ten film vážně stojí za to.

Jako další zhodnocení filmu připravuji vámi vybrané Město z kostí.

2 komentáře:

  1. Děkuji za úžasnou recenzi na můj milovaný film :D. Škoda, že takových filmů není víc.. Warriora sem viděla už fakt hodněkrát a viděla bych ho i víckrát, kdyby neměl jednu nevýhodu - na konci se mi chce vždycky bulet :). Je to prostě srdcovka ♥

    OdpovědětVymazat
  2. úžasnej film, ae prostě brácha byl větší borec než Tommy :) ae jinak souhlasím skoro se vším :) skvělej filmík

    OdpovědětVymazat