neděle 14. července 2013

Jack a obři: Moje zhodnocení

Na přání čtenářek blogu se dnes zaměřím právě na film Jack a obři..

Upozorňuji, že článek je místy spoileroidní..

Jako u všech nových zpracování pohádek jsem byla na tohle také velmi zvědavá stejně jako např.na Sněhurka a lovec a Jeníček a Mařenka samozřejmě..Na oba tyto filmy jsem zde už své zhodnocení zveřejňovala.

Pohádka o Jackovi a fazoli mi nebyla moc známá... Osobně jsem dávala přednost třeba Karkulce a právě Jeníčkovi a Mařence. Toto ztvárnění mi ji tedy alespoň trochu přiblížilo a musím uznat, že to bylo velmi dobré.

Film je  zasazen do příjemného prostředí, opět období vlády králů, vykořisťovaných poddaných a  kouzel. Prostředí bylo velmi podobné jako v Eragonovi.

K filmu mě také z velké části přitáhlo obsazení Ewana McGregora do jedné z hlavních rolí. Tento herec je mi v celku sympatický, znám ho hlavně kvůli jeho roli ve Star Wars, které nejsou sice moje oblíbené, ale párkrát jsem je shlédla. Snad jako každý jsem musela vidět tuto klasiku.
Ovšem Ewanovo háro a legíny mě trochu překvapily, ale musím uznat, že mu to tam slušelo více než ve SW.
Zbytek osazení mi byl neznámý. Ovšem herec, který hrál Jacka, se zdál jako sympaťák a navíc se také objevil v dalším dobrém filmu: Mrtví a neklidní, kde si zahrál zombie.


Příběh byl  vcelku zajímavý a nechyběl ani humor, to mám na filmech ráda.
Linie je vcelku jasná: mladý muž a mladá žena se do sebe zakoukají, objeví se kouzelné fazole, které jí i s jeho domem vynesou do nebes, do země zlých lidožravých obrů a on jde svou vyvolenou zachránit, musí překonat spoustu překážek – první je několik kilometrů vysoká fazole.
Mrzí mě ovšem, že chemie mezi hlavními hrdiny ustoupila válce lidí se obry. Mohli jejich vztah více rozvést..třeba příště!
Při hledání princezny se do děje právě přidává náš rytíř Elmont v podání Ewana . Postavy obrů žijících v nebeské sféře byly opravdu ohavné, hnusnější zrůdičky jsem snad neviděla, nepočítám ovšem  ty v hororech samozřejmě.. Přiznávám, že kdyby se mi něco takového objevilo před domem, tak bych asi nevěděla kam se schovat.

Objevilo se zde několik velmi zajímavých scén a skutečností: 
Velmi mě zaujala scéna, kdy si obři chystají z Ewana pečínku – moc pěkné.
Poté taky šplhání po fazoli, invaze obrů – doufala jsem v nějaký opravdu dobrý konec a objevuje se zde také zajímavá koruna, jejíž nositel může obry ovládat. Samozřejmě je toho zneužito, jako vždy.

Film se mi líbil, ráda se na něj podívám znovu a klidně i v blízké době.
Určitě jej doporučuji. Dobrá podívaná, i když místy předvídatelná. Pro mě to byl příjemně strávený večer.













Anketa stále běží a podle jejích výsledků vám přinesu zhodnocení k dalšímu filmíku. Tak pěkně hlasujte =)..

Žádné komentáře:

Okomentovat