pátek 12. července 2013

Hra o trůny (Game of Thrones): Moje zhodnocení

Nedávno (tak měsíc zpátky) jsem na popud své velmi dobré kamarádky začala sledovat Hru o trůny. Předevčírem jsem shlédla poslední díl 3.série a jsem velmi nedočkavá na pokračování, které ovšem ke smůle mé i všech ostatních fanoušků je až v příští roce v dubnu. To bude nejhorší čekání, možná horší i než čekání na Supernatural.

Upozorňuji, že článek je spoileroidní. Pozor tedy pro ty, kteří seriál sledují a chtějí se nechat překvapit.

Hry o trůny jsem měla v hledáčku už velmi dlouho, ale potřebovala jsem k nim popostrčit =). 
Podle mě je tento seriál opravdu kvalitně pojat. Knižní předlohu jsem ještě nečetla a nevím, zda se do ní vůbec pouštět s mou rychlostí četby. Nicméně ve Hře vystupuje obrovské množství postav, děj je spletitý a mnohdy vede k zamyšlení - to se mi velmi líbí. Také mě zaujalo prostředí - Středověk, kde je ukázáno vše do detailů a vše je ještě okořeněné nadpřirozenem - Bílí chodci, draci, zlovlci.
Seriál plný intrik, smrti, krve, erotiky, moci a velké nespravedlnosti. V GoT je prakticky vše co mám ráda, právě proto se trůny dostaly na vrchol mého žebříčku oblíbených seriálů, Upíří deníky se mohou jít zahrabat! =)
Kdo někdy Hru viděl jistě ví, že tvůrci se nebojí likvidovat i hlavní postavy - mnohdy je to k vzteku!!
Konce sérii mě nechávají vždy v údivu. Nejhorší je, že se zvraty dějí celou sérii, takže jsem mnohdy opravdu PAF! 
Nicméně si myslím, že tento seriál má velkou budoucnost a na rozdíl od VD, mé i ve třetí sérii stále smysl a doufám, že jej neztratí i po dalších třech nebo deseti sériích =). Vím, to přeháním, ale podle posledních zpráv by se seriál mohl dočkat i 7. sérii a to ještě nemusí být konec ♥.

Oblíbené postavy:
Za těch 30 dílů, které vznikly, jsem si našla velké množství oblíbených postav. Některé hned ze začátku jako je John Snow, Edgard Stark, Robb Stark, Arya Stark - přesně byla jsem velkým fanouškem Starků, poté i Daenerys Thargaryen "khaleesi" a Jorah, postupem času to byl také Tyrion Lannister, Sansa Stark a v 3.sérii mě ve velké míře zaujali rytířka Brien a Chaime Lannister.

Samozřejmě s oblíbenými postavami přichází i ty nesnášené - u mě v tomto žebříčku vede Goffrey Baratheon, Cercei Lannister - i když u ní jsem velmi na vážkách, poté taky Rudá knežka, která se objevuje v 3.sérii - popravdě už by ji mohli zlikvidovat a přestat ničit mé oblíbené postavy!

Co dodat výběr herců je opravdu pestrý a velmi velmi dobrý! 
Více prozrazovat nebudu.










V seriálu se také objevuje Natalie Dormer, kterou můžete z Tudorovců coby Annu Boleynovou..




Úvodní znělka je naprosto skvostná

Haevy metal verze:

Shrnutí 3.série:

2 komentáře:

  1. To jsem ráda, že se zase našel jeden nový fanoušek GoT :) Já to zkoukla takhle dohromady před rokem, dvě série, a na třetí už jsem letos netrpělivě čekala :D Mám asi nejradši Tyriona, Aryu a Jona.
    Knížky (alespoň ty první dvě, dál jsem se nedostala) jsou hodně podobné seriálu (nebo spíš seriál knihám), takže já s tím mám jediný problém - už vím, co bude, a nejsem tolik napnutá, tudíž to nečtu tak rychle. I když to bude možná i počtem stránek a tím, že jsem se to rozhodla číst v angličtině... :D
    Jinak, nemyslím to zle, ale máš špatně napsaná jejich jména, je to Eddard Stark, Daenerys Targaryen, Brienne, Jaime Lannister, Joffrey Baratheon a Cersei :)

    OdpovědětVymazat
  2. Se vším naprosto souhlasím,akorát bych k neoblíbeným postavám přidala i tu zrzku od Johna Snowa :/ :D. Ale GoT jsou úžasný,škoda jen,že si na ně musíme vždycky tak dlouho počkat.

    OdpovědětVymazat