úterý 13. listopadu 2012

Přečteno: Dokonalý pár - Ally Condie


- série Matched
- 328 stran
- vydalo nakladatelství Knižní Klub
V dokonalém světě o všem rozhodují Správci – vyberou vám ideálního partnera, práci i den, kdy zemřete.
Cassie vždy věřila, že podřídit se těmto rozhodnutím je jen malou daní za dokonalý život. Když jí tedy Společnost vybere jako životního partnera jejího nejlepšího kamaráda Xandera, nepochybuje o tom, že je to ten pravý… dokud se na displeji s jeho portrétem nakrátko nemihne tvář někoho úplně jiného. Cassie musí najednou řešit obrovské dilema – volit mezi Xanderem a Kyem, jediným životem, jaký kdy poznala a dovedla si představit, a cestou, po níž se dosud nikdo nevydal. Musí volit mezi dokonalostí a citem, který možná dokonalý není, zato je však upřímný.
První část románové trilogie z budoucnosti, která staví na literárních kvalitách minulosti.
Moje zhodnoení:
Číst dokonalý pár bylo velmi zajímavé. Hodně jsem ho porovnávala s naším světem. Vyla zde spousta neobvyklých věcí, které mě snad nikdy nenapadly.
Správci, kteří dokonce i o tom kolik kdo sní kalorií, kdy zemře, co může vlastnit. Velmi nevšední kniha. Cassia byla z těch hrdinek, co chtějí něco změnit, připomněla mi Katniss z Hunger Games. Ky pro měl byla zase tak trochu tajně rebelující postava. Psal útržky ze svého života, které měly zůstat pohřbené. 
Kniha se četla dobře, jen to nebyl až takový můj šálek kábvy. Dystopie nejsou špatné, ale já stále více tihnu k nadpřirozenu ve stylu vlkodlaků, upírů, andělů a čarodějnic. Ráda si přečtu další díl, ale nemusí to být hned.
Obálka: 
Nemám moc ráda zelenou, ale tento obal je opravdu skvělý! Dívka ve skleněné kouli skvěle uvozuje knihu. Přesně tak Cassia žije.

Žádné komentáře:

Okomentovat