úterý 19. listopadu 2013

Nádherné bytosti: Moje zhodnocení

Na zfilmování další knižní série jsem byla velmi zvědavá. I když u Nádherných bytostí jsem byla skeptická kvůli výběru herců pro hlavní role. Ani jeden mi moc nepadl do oka.
Ze série Kronika prokletých zaklínačů jsem četla pouze první díl a nijak zvlášť mi nepadl do noty. Nebyl špatný, ale knížky vyprávěné z pohledu kluka není můj šálek kávy. Kdyby byla kniha napsaná z pohledu Leny určitě by byla série u dívčí populace populárnější. Snad se někdy dostanu i k dalším dílům.

Obsazení:
Oba dva představitelé hlavních rolí mi přišli na své role teenagerů poněkud staří a popravdě ze začátku si mé sympatie moc nezískali. Později když jsem shlédla film poněkolikáté už tolik fádní nepřišli a Lenu jsem si oblíbila.
Lenu hraje v tomto snímku Alice Englert, kterou bohužel neznám ze žádného dalšího filmu.
Hlavní mužskou postavu si střihl Alden Ehrenreich, který měl prý údajně hrát v nějakém díle Lovců duchů. Nějak nechápu jak mi to mohlo ujít =D. Vystupuje v dalších několika filmech, pro mě zcela neznámých.

Velkým tahákem na tento film je bezpochyby Jeremy Irons, který si zahrál roli Lenina strýčka Macona. Myslím, že Ironse tu nikomu představovat nemusím.
Další v obsazení se objevila Emmy Rossum, kterou můžete znát např. z katastrofického Dne poté, či neméně tragického Poseidonu z roku 2006.
Mě ovšem velmi zaujala i Zoey Deutch. Některým z vás toto jméno určitě něco říká a nemýlíte se. Zoey příští rok vtrhne na plátna kin s dlouho očekávanou Vampire Academy jako dhampýrka Rose.

Obsah:
Film začíná příchodem Leny Duchannes do městečka Gatlin. Žije zde i mladík Ethan Wade, který tento maloměstský život pokládá za nudný.
Příchod Leny vyvolá velký poprask. Její strýček Rawenwood je považován za starého blázna, který nikdy nevychází z domu a je spojen s ďáblem.
Lena je každý den musí vyhýbat narážkám a zesměšňování. Její trpělivost má ovšem své meze.
I přes averzi svých přátel a spolužáků se Ethan začne s Lenou sbližovat a pomalu se do sebe zamilují. Jejich společné chvíle nejsou jako v ostatních zamilovaných filmech. Řekla bych, že jsou i docela originální.
Ethan se také jednoho dne setká s Leniným strýcem Maconem (Irons), který z něj ovšem není moc nadšený. Macon je proti tomu, aby si Lena našla kamarády a proč?
Veškerou kouzelnickou komunitu pronásleduje nejistá budoucnost. Tedy i milovanou Lenu. Tím velkým problémem je vyžádání. Vyžádání se projeví v den jejích 16.narozenin, kdy si její moc vyžádá buď dobro nebo zlo. Den jejích narozenin jí připomíná číselné tetování na hřbetu ruky, které odpočítává dny.
Lena se Ethanovi svěří se svým tajemství i se svým strachem. Aby toho nebylo málo  Lenu pronásleduje i podivná kletba. Zprávu o kletbě zvěstuje starý kouzelný medailon, který vyjeví svá tajemství, když se jej oba dotknou.
Oba se snaží hrůznou kletbu zlomit a zůstat tak spolu.
Jejich snažení se jim ovšem snaží překazit zlá zaklínačka Serafine (Lenina matka) a Lenina sestřenice Ridley, která byla vyžádána zlem a jež má velký zájem o Ethana.
Obě mají velký zájem přivést Lenu ke zlu.
Jak to vše dopadne? Dokáže si Lena zachovat svou podstatu? Zachránit Ethana? Porazit svou matku? To vše se dozvíte, až Beautiful Creatures shlédnete.

Příběh je velmi zajímavý. Obsahuje neohranné scény, které se v mnoha filmech nevyskytují . Kouzla jsou originální a je jich opravdu velké množství. Nádherné bytosti nabízí krásný nadpřirozený svět, rozhodně zajímavé herce a je zde i v přiměřené míře zastoupen humor. 

Filmu přidávám velké plus za zmínku o Titanicu, která padne hned při soukromém setkání Ethana s Lenou.

Film má opravdu něco do sebe. Je to dobrá oddechovka, která nenudí. Rozhodně ji doporučuji.


Hodnocení na CSFD












V příštím příspěvku se zaměřím na film Mrtví a neklidní. Navíc očekávejte v dohledné době dlouho slíbené hodnocení na Město z kostí.

Žádné komentáře:

Okomentovat