pátek 21. března 2014

Přečteno: Cirkus prokletých - Laurell K. Hamilton

-série Anita Blake
-3.díl
-274 stran
-vydalo nakladatelství Trifid
-1.vydání
-upíři,vlkodlaci,zombie

„Jsem Anita Blakeová, odbornice na stvoření noci. Večeřím s kožoměnci, tančím s vlkodlaky a dvoří se mi – zatím marně – Jean-Claude, upíří Vládce města.
A teď k nám dorazil nebezpečný upír jménem Alejandro. Taky by mě chtěl za svoji lidskou služebnici. Začala válka nemrtvých. Kvůli mně.
Snad by mi to i lichotilo, kdyby můj život nevisel na vlásku…“
Do St. Louis přijíždí cizí vyšší upír, mezi nemrtvými začíná bitva o území a Anita se ocitá v jejím středu. Jean-Claude, upíří Vládce města, ji chce pro sebe – jenže jeho nepřátelé mají jiné plány. A aby to všechno bylo ještě horší, v ohrožení je i Anitino srdce, když poznává zatraceně pohledného středoškolského učitele biologie Richarda Zeemana. Oba jsou jen lidé, kteří uvízli v křížové palbě – nebo to si alespoň Anita myslí.
Když se na scéně objeví upír Alejandro a nárokuje si Anitu Blakeovou, odbornici na stvoření noci, jako svoji lidskou služebnici, mezi nemrtvými vypukne válka a život lovkyně upírů je v sázce.
Anita Blakeová žije ve světě, kde jsou upíři, zombie či vlkodlaci běžnou součástí společnosti. Živí se jako oživovatelka zombií a zákonná popravčí upírů. Pomáhá také policii při vyšetřování nadpřirozených trestných činů, což se však občas kříží s jejím soukromým životem.
Stává se totiž součástí nejen milostného, ale i mocenského trojúhelníku, jehož další dvě strany tvoří vnitřně rozervaný alfa vlkodlak Richard a neskutečně okouzlující a vlezlý upíří vládce města Jean-Claude.
Anita považuje svou sebeúctu za důležitější než vlastní život, dokonale rozumí zbraním, čelí čarodějnicím a ghúlům, zdivočelým lykantropům i najatým zabijákům, v milostných vztazích však často neví, má-li dát přednost vlkodlačímu vytí či upířím špičákům...

Moje hodnocení: SPOILERY!!
Po roce jsem se dostala k další Anitě, je to můj již 4.rest a byl opravdu skvělý..Tento díl jsem si neobyčejně užila..
Cirkus prokletých je velmi komplikovaný a dosti nabitý příběh..
Anita žije svůj rutinní život, oživuje mrtvoly, odmítá nabídky od Vládce upírů Jean – Clauda a řeší případ mrtvol s upířím kousnutím.
Anitu už unavují nabídky od Jean Clauda a je si velmi dobře vědoma, že na ni seslal již dvě svá znamení..Po tom třetím se stane jeho lidskou služebnicí, což tvrdošíjně odmítá a snaží se tomu zabránit..
Ve městě přibývá stále více (ne)mrtvých, jeden z nich je i převezen do márnice v místní nemocnici. Je ovšem označen a promění se v upíra. Pro zaměstnance nemocnice má tento čin fatální následky.
Do města také přijíždí jeden z vyšších upírů jménem Alejandro a jeví o Anitu až nezdravý zájem.
Proto Anita pracuje ještě usilovněji..Při svém pátrání narazí na učitele biologie Richarda Zeemana, který je jí sympatický a postupně se začíná vyvíjet jejich vztah (Jsem pro všemi deseti). Ovšem Richard není obyčejný člověk..
Na scéně má také zásadní roli nový rekrut v oživování zombie Larry, kterého Anita zachránila před smrtí z rukou zombie, kterou nedokázal ovládnout.. Od té doby jsou přáteli.
Ve městě řádí válka vyšších upírů a Jean Claude, Anita i Richard jsou její součástí..
Alejandro je rozhodnut udělat z Anity svou služebnici, proto ji 2x označení..Toto označení ale vyruší ta Jean Claudova a Anita je ve velkém nebezpečí..

Podaří se Alejandrovi Anitu označit i potřetí? Zvolí si Anita mezi Jean Claudem a Richardem? A jak vyvrcholí válka mezi upíry? Krvavou lázní? Vítejte v Cirkusu prokletých!! 

Žádné komentáře:

Okomentovat